
Inden for de seneste par år, er konkurrencen for alvor øget på mobilområdet, da Iphones ellers sad i førersædet i mange år. Dette har dog for alvor ændret sig, da android telefoner også er begyndt at blive mere og mere brugervenlige, og der er dermed flere og flere, som er begyndt at fravælge Iphones, da de er dyre, og der er samtidig ikke den store forskel.
En kamp om brugervenlighed
Et af de punkter hvor Appel har mistet kunder, er på deres brugervenlighed. Det er dog ikke på deres egne produkter, som stadig er meget brugervenlige. Det er mere konkurrencen, som er blevet skærpet, da konkurrenterne for alvor er begyndt at røre på sig. På mange måder kan man sige, at det er blevet en kamp mellem android vs iOS.
Appel står ikke nær så stærkt mere
Efter Appel i mange år var langt foran konkurrenterne, er det nu blevet en mere lige kamp, hvor selskaberne er kommet tættere på hinanden. Det skal nok ses ud fra, at Appel kom med noget helt nyt, som de har haft svært ved at følge op på. Samtidig har konkurrenterne også udviklet sig, og de er selv begyndt at have fokus på elementer, hvor Appel er begyndt at hænge bagved. Dermed er der opstået en mere lige kamp, hvor det ikke er Appel, som er det mest eftertragtet, ved målgruppen.
Svært at forudse fremtiden
Selvom mange prøver at forudse fremtiden, kan det dog være svært, da man aldrig ved, hvad der vil ske i fremtiden. Det kan derfor være svært at forudsige, hvad det næste vil være. Appel er næsten lige kommet med en ansigts genkendelses funktion, hvor man ikke behøver at skrive sine kode, men man skal i stedet bare føre sit ansigt op til telefonen, og den vil derefter låse op. Det er også med til at sætte et ekstra fokus på sikkerheden, så godt kunne være en område, som der er ekstra fokus på i fremtiden.