3FN

Skab overskud i det administrative arbejde

cas2

Der er mange ting, man skal huske, gøre, og ting, man bare skal have styr på, når man er del af en virksomhed. Det kan være uoverskueligt og svært at nå, især hvis man står meget alene med en del af de administrative processer og opgaver. Men der er råd og masser af hjælp at hente!

Undersøg mulighederne

Med mange ansatte og mange projekter og samarbejder vil det administrative automatisk fylde en relativt stor del i arbejdslivet. Måske det allerede fylder meget eller måske du kan se frem til, at arbejdet med markedsføring kommer til at fylde meget mere, og du ønsker at gøre noget ved det, før det vælter dig. Opgaver som lønadministration er gennemgående for alle, men ikke nødvendigvis en opgave, man behøver at stå med alene i en virksomhed. Er du interesseret i lønadministration så læs her.

 

Undersøg, hvad der er af muligheder for at uddelegere, hvis du ikke ønsker at stå med for mange vigtige administrative og serviceorienterede opgaver mutters alene.

 

Regnskab, økonomisystemer, kontrakter, rekruttering, politikker og GDPR er bare nogle af de ting, man skal have styr – og holde sig opdateret på. Søg vejledning og hjælp, hvis du har brug for at dele ud af goderne til eksterne kollegaer eller hvis du bare har svært ved at nå det hele selv.

Gør dig klog på alternativerne

Der er mange muligheder på at få hjælp til bl.a. lønadministration og regnskab, så sørg for at undersøge, hvad der er behov for i din virksomhed, hvad der kan lægges i et sådant eventuelt samarbejde og hvilke arbejdsopgaver der kunne have brug for at blive aflastet mere eller mindre. Tag en snak med de mulige samarbejdspartnere og læg en plan sammen. Det er ofte uforpligtende til en start og kan bringe masser af overskud med sig, hvis den rette løsning findes.